Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Rottne IF Seniorlag Fotboll Herrar

Följ

Seniorlag Fotboll Herrar

Följ oss för uppdateringar
Följ
Rottne IF
Fotboll
Seniorlag Fotboll Herrar

Om Rottne IF Seniorlag Fotboll Herrar

Seniorfotboll Herrar just nu på paus.

Rottne IF har i alla år bedrivit seniorverksamhet, något föreningen är och har varit stolta över i nästan 100 år.

Trenden de senaste åren har dock varit att allt färre vill engagera sig i seniorfotbollen i Rottne IF. Det har lett till att föreningen har svårt att få ihop tillräckligt med spelare för våra seniorlag. Det är en utmaning vi ser att flera landsorter har.

Med bakgrund av detta kommer seniorverksamheten (herr) pausas tills vidare.
För att åter få igång en aktiv seniorverksamhet krävs, precis som för ungdomsverksamheten, en stor mängd vuxna som engagerar sig och driver frågan.

Styrelsen som förening uppmuntrar på alla sätt en seniorverksamhet då vi ser att den gör nytta för både barn, ungdomar och samhället.

Styrelsen hoppas kunna komma igång igen framöver, men tills dess vill vi passa på att tacka alla som engagerat sig i seniorverksamheten under alla år!

Är du intresserad? Hör av dig till webmaster@rottneif.se
Publicerad 2024-01-15